חטיפוני פאי תותים וגבינה מלוחה

או: אתגר מנטקה טייק וואן

באופן כללי בחיים אני לא נוטה להשתתף באתגרים. האתגרים היחידים שאני לוקחת הם גם אלו שאני מטילה על עצמי.
אז איך זה מסתדר עם כל העניין שהפוסט הזה נכתב כולו למעשה, בשביל האתגר כחומר ביד הבלוגר שעליו אחראית לא אחרת מאשר מורקייק?
באמצעות חמישה שלבים פשוטים:
1. להיות קוראת הדוקה של מורקייק
2. לקרוא אצלה בבלוג שהיא מארגנת אתגר חדש ומדליק
3. להכנע סופית ללחצים מהחברה ולפתוח בלוג קינוחים (בין היתר כי ממש בא לך להשתתף בפרוייקט של מור)
4. להתמודד עם הלחץ של "מה מור תחשוב עלי עאעאעאעא" ולשלוח לה מייל שאומר "איי וונט אין!"
5. לקבל את אישורה של מור (חיי באותו רגע היו שלמים) ולהתחיל להתגלגל.

אז חומר הגלם החודש, הוא לא אחר מאשר פירות יער.
לעומת שאר חבריי הבלוגרים*, שהעדיפו פירות יער על בירה, שהייתה חומר הגלם של שבוע שעבר, אני קצת התבאסתי.
*בהזדמנות זו אזמין אתכם ללכת לבדוק מה שאר הבלוגרים (הסופר מוכשרים) הכינו. אבל לא לפני שתקראו את החפירות שלי. לא ולא!
בכל זאת, מה כבר אפשר לעשות עם פירות יער שלא עשו לפניי? אז חשבתי על המוני המונים של דברים (ועל זה תעיד מחברת המתכונים שלי) אבל בסוף? הלכתי על חטיפוני פאי גבינה ותותים.
ולא, זה בכלל לא שייך לעובדה שקניתי יומיים לפני זה תבניות שקעים מיניס שלא באמת ידעתי מה לעשות איתם. או לעובדה שהיו לי במקרר מלא מוצרי חלב שעמדו לפוג תוקפם. זה בכלל היה קשור לזה שהיה לי בצק מיותר מכיסוני הגבינה המפורסמים ולא היה שוקולד לבן בבית. או בסופר. המצוקה הזאת של השוקולד הלבן נורא מטרידה אותי.
ולמה תותים? כי לא רק שלא הצלחתי למצוא פירות יער טריים (אני לא אומרת שזה לא טוב חלילה, כי כנראה שהייתי מוצאת את עצמי אוכלת אותם ולא אופה איתם) גם בקפואים לא הצלחתי למצוא את הפטל, או האוכמניות שקיוויתי.
אז היו לי תותים, ובצק, ותבנית, וגבינה, ונסיינים שאוהבים גבינה מתוקה (השד יודע למה).
וכן. אני מודעת לאירוניה שאני מכינה דברים שאני מסרבת לגעת בהם בכל תוקף. אבל הנסיינים האמיצים אהבו דווקא את המוזר, עם הגבינה הבולגרית, והגבינה הצהובה. לכו תבינו אותם.

image

ומי אני שאתווכח? אם אתם אוהבים את זה, אני מכינה את זה!
את הבצק שיניתי קצת, בעיקר בגלל שלא רציתי את הכמות של הכיסונים.
לבצק יוגורט:
גביע פחות כף יוגורט 3% (חשוב למלית גבינה!)
2 כוסות קמח תופח
100גרם חמאה רכה
כ-3 כפות חלב
למחית התותים:
חצי חבילה של תותים קפואים (בערך 200גר)
בערך כף סוכר חום
כפית מיץ לימון
כפית קמח תפו"א
למלית הגבינה:
60 גרם גבינת שמנת 5%(בערך רבע קופסא)
40 גר גבינה בולגרית 5%
2 כפות סוכר חום
כף יוגורט
מה עושים?
מתחילים מהבצק: מערבבים חמאה רכה עם יוגורט
image

מוסיפים קמח ומעבדים לבצק. אם יבש מוסיפים כל פעם מעט חלב
מכסים בפלסטיק נצמד (זוכרים איזה?)

image
ושולחים חצי שעה למקרר
image

image

אני יודעת. זה לא נראה הרבה. אבל זה בסדר..

בנתיים מכינים את מחית התותים:
שמים את התותים והסוכר בסיר ומערבבים מידי פעם עד שמגיעים לעיסה

מערבבים בקערה קטנה מיץ לימון וקמח תפו"א, מוסיפים לתותים ומערבבים
image

מכבים את האש ונותנים לעיסה המוזרה להתקרר קצת.
בנתיים מחממים תנור ל180 מעלות, מוציאים את הבצק משמנים את התבנית
image

מכאן יש 2 אפשרויות, או לרדד לחתוך ולהתאים לתבנית, או לקחת חתיכה קטנה ולמעוך. אני בחרתי באפשרות הקלה אם כי הלא פוטוגנית כלכך
image
ככה עושים עם כ-ל השקעים
image

מכניסים לתנור ל10 דק בערך
אין לכם תבניות שקעים מיניס מגניבות כמו שלי? גם סיליקון עובד
image

מוציאים מהתנור, מגבירים את החום ל200 ומכינים בנתיים את מלית הגבינה:
מערבבים הכל בקערה, תוך כדי ווידוא שאתם מועכים את הבולגרית טוב טוב
image

לא, זה לא נראה מלבב.
טועמים ומוודאים שזה מתוק מספיק (כי התותים מעט חמוצים)
בנתיים ממלאים בערך חצי כפית מהתותים וכמה מקום שנשאר מהגבינה בבצק האפוי
אם אתם אמיצים (מומלץ, הנסיינים אמרו שזה לא שווה בלי) שמים ממש, שבב או שניים של גבינה צהובה, בנוסף לסוכר גבישי ו/או כמה גרגרים של סוכר חום.
image

image

אני יודעת מה אתם חושבים, זה הרבה שוקולד. אז לא, זה בערך קוביית שוקולד. וזה טעים. טעים איי טל יו!

מחזירים לתנור לעוד 10-15 דקות. הגבינה אמורה להתמצק וקיסם צריך לצאת נקי.
image
הערות וחפירות:
1. אין לכם תותים? לא בא לכם להתעסק עם זה? לכו על ריבה במקום.
2. לי היה רק קמח תופח בבית, והבצק תפח לי, ברמה שהייתי צריכה למעוך אותו עם כפית בשביל שיהיה לי מקום למלא. מאמינה שקמח רגיל יעבוד גם ואפילו יותר טוב אולי?
3. אתם לא בקטע של גבינה מתוקה (מבינה אתכם, מקבלת אתכם, גבינה מתוקה זה פויה. וגם זה רק בגלל שלא אומרים איכס על אוכל. אחרת זה היה איכסה פויה) תעשו כמוני

בצק, ריבה, שוקולד לבן. טעים? טעים!
4. יש יותר בצק ממלית, תכינו את עצמכם לזה. אם יש לכם כח ומתחשק לכם, תכינו בורקס פיצה. או שתכינו יותר מלית. או שתלכו על השילוב של בצק-ריבה-שוקולד לבן. טעייים

כבר בדקתם מה עוד הוכן במסגרת האתגר? כמובן שלא, כי אמרתי לכם לא לברוח לי. קחו את הקישור שוב, שלא תצטרכו לעלות עד למעלה, מסכנים.

2 מחשבות על “חטיפוני פאי תותים וגבינה מלוחה

  1. את תסלחי לי אם אתעלם מהגבינה כי.. ובכן… זו גבינה, ואומר רק שאני יושבת פה ומסמיקה לי בשקט?
    אה, ושחלק מהתמונות נראות כאילו הן צולמו במטבח שלי, היות שיש לנו את אותו השיש, וזה ממש מבלבל אותי, כי אני לא זוכרת שצילמתי את התמונות האלה. אז… כן.

להשאיר תגובה

